Skip to main content

Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah Untuk Kulit Kering

Assalamualaikum semua dan salam cukup manis :') 

Hari ini kita dah pun masuk 14 Ramadhan, bermakna separuh bulan sudah berlalu, dan tak lama lagi kita akan menyambut Syawal. Kebiasaannya minggu ke-3 dan ke-4 Ramadhan orang akan "gear up" untuk persiapan Syawal seperti juadah raya dan baju raya. Tetapi ramai juga yang nak "kurus sebelum raya" dan "kulit cantik sebelum raya", betul tak? Untuk vitamin kulit supaya dapat kulit cantik berseri sebelum raya ni, Coach boleh tolong anda dapatkan penyelesaiannya, dengan harga rahmah mampu milik Insha Allah. 


Masalah kulit kering di bulan Ramadhan 

Antara masalah utama kulit kita di bulan Ramadhan, ialah masalah kulit kering. Masalah kulit kering ini pula akan menyebabkan parut lambat pudar, dan lama kelamaan, kulit akan jadi kusam dan cepat berkedut. Kulit kering juga boleh menyebabkan mekap jadi tidak cantik seperti yang kita mahu. Jadi bayangkan selama sebulan kulit kita kering, mestilah menjelang raya nanti kulit jadi serba tak kena, kusam dan tak berseri. 

Selain kurang minum air ketika bersahur dan berbuka, ada beberapa punca lain yang menyebabkan kulit kita menjadi kering, seperti : 
  • kolagen merosot
  • faktor cuaca (terlalu sejuk, terlalu panas)
  • guna produk penjagaan kulit yang tak sesuai 
  • terdedah kepada cahaya matahari berlebihan 
  • kesan pengambilan ubat-ubatan

Kesan Kulit Kering Yang Berpanjangan

Masalah kulit kering ini bukan sekadar tidak sedap mata memandang tapi memberi kesan jangka panjang kepada penampilan keseluruhan, termasuklah : 
  • wajah kusam dan tidak berseri
  • wajah nampak lebih berusia 
  • kulit gatal dan tidak selesa
  • kulit mudah jadi kemerahan  
  • kulit pedih dan mudah luka

Kulit kering membuatkan penampilan wajah nampak lebih tua dari usia sebenar

Vitamin Kulit Cantik Untuk Masalah Kulit Kering 

Sebenarnya untuk selesaikan masalah kulit kering, tak perlu bajet yang tinggi. Shaklee menyediakan 2 jenis vitamin kulit iaitu ESP dan Sustained Release Vita C Plus, dengan harga yang sangat berbaloi-baloi, mampu dimiliki oleh semua. 

Jom Coach terangkan bagaimana ESP dan Sustained Release Vita C Plus boleh menyelesaikan masalah kulit kering, dan Insha Allah kulit akan kembali sihat, segar dan berseri menjelang hari raya nanti. 

1- ESP dan vitamin C membantu penghasilan kolagen 

ESP adalah protein soya yang lengkap dengan 8 asid amino yang amat bermanfaat untuk kulit. Asid amino adalah asas kepada pembinaan protein termasuklah kolagen. Dengan mengamalkan ESP setiap hari, kita dapat membekalkan asid amino lengkap untuk penghasilan kolagen dan dapat mengelakkan terus menjadi kering. Vitamin C pula merangsang penghasilan kolagen yang baru. Jadi gabungan ESP dan vitamin C sangat membantu kulit yang kering, menjadi lebih lembab dan sihat. 

2- Vitamin C mengekalkan lembapan dalam kulit 

Vitamin C secara semulajadi diperlukan oleh kulit untuk mengekalkan lembapan dengan cara melindungi 'skin barrier". Dengan cara ini vitamin C menyokong kulit supaya tidak kehilangan lembapan dengan cepat, jadi kulit akan sentiasa segar dan berseri. 

3- Kulit kering tanda tubuh kekurangan protein dan vitamin C

Salah satu tanda tubuh secara keseluruhan tidak cukup bekalan protein dan vitamin C dapat dilihat daripada kulit yang kering dan kusam. Ini adalah petanda yang paling mudah untuk dikesan. Lihat pada kulit wajah, tangan dan kaki, adalah ia kering, tidak bermaya dan kusam? Inilah masanya untuk anda memulakan rutin amalan minum ESP dan makan vitamin C setiap hari. 

PROMOSI VITAMIN KULIT CANTIK HARGA RAHMAH!




Coach nak bagitau dekat anda semua, bulan ini promosi Shaklee beri peluang kepada semua orang yang nak vitamin kulit. Promosi ini ditawarkan untuk ahli Shaklee dan juga kepada mereka yang mahu mendaftar sebagai ahli Shaklee.

Terdapat 2 pilihan dalam promosi Healthy Rahmah iaitu : 

  • Healthy Rahmah Set A - ESP & Sustained Release Vita C Plus, hanya RM99.00
  • Healthy Rahmah Set B - ESP x 2, & Sustained Release Vita C Plus x 2, hanya RM188.00

Untuk ahli baru mendaftar, anda boleh beli set-set ini bersama-sama keahlian percuma dan dengan pembelian set B, anda juga boleh dapat penghantaran percuma. Jimat sangat! 

TESTIMONI VITAMIN KULIT CANTIK DENGAN ESP & SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS






Sejarah silam masalah kulit Coach Gula di usia 20-an

Coach nak cerita lah sikit pengalaman masalah kulit Coach masa umur 20-an. Masa tu Coach baru je mula pengajian di universiti. Sebelum masuk uni, Coach tak pernah ada masalah kulit. Jerawat pun takde. Licin aje muka. 

Bila masuk universiti, keadaan kulit berubah dengan teruk. Jerawat batu muncul satu per satu, dengan break out tak berhenti. Jerawat Coach masa tu bertumpu di bahagian pipi, dan jenis yang bernanah dan berdarah. Memang tersiksa jiwaku!

Masa tu Coach malu nak bergambar. Tak banyak gambar close up, dan kalau boleh memang nak elak bergambar dengan orang lain. Sedih sangat. 

Contoh rupa jerawat Coach masa usia 20-an. Ada masanya lagi teruk dari gambar ni! 

Bila masuk alam pekerjaan, mula lah Coach mencari solusi, tapi masa tu tak ada ilmu tentang vitamin atau supplement untuk kulit. Jadi guna skincare sahaja. Kadang-kadang berkesan, kadang-kadang tak berkesan. Ternyata kulit Coach masa tu tak cukup zat sebenarnya. Jadi proses pemulihan dari dalam tak berjalan lancar. 

Fast forward, usia 30-an baru lah kenal dengan Shaklee dan mula mengamalkan vitamin-vitamin tambahan secara konsisten. Ada banyak perubahan pada kulit Coach sejak itu, termasuklah :
  • parut jerawat langsung tak ada 
  • parut lama yang berlubang dulu, hampir tak kelihatan
  • kulit nampak segar dan sihat 
  • tak perlu mekap tebal, rasa konfiden! 
Walaupun Coach bermula lambat, di usia 30-an, tapi disebabkan vitamin kulit Shaklee sangat berkualiti tinggi, Alhamdulillah kulit Coach berjaya diselamatkan. Happy ending gitu! 






Jadi jangan risau ya kalau anda ada masalah kulit, Insha Allah vitamin kulit Healthy Rahmah Set A sahaja dah boleh membantu memulihkan sel kulit dari dalam. Hubungi Coach untuk konsultasi lebih lengkap lagi. 

#nextlevelblogging
#setrahmahshaklee2023
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
----
Master Puteri @ Coach Gula
Follow & Like FB : PAF Network Health & Beauty
Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.
----
PENAFIAN :
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

Comments

  1. Vitamin ni memang bagus utk kulit sebab ESP protein dan vit C of course la bagus untuk kulit

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya, kena cukup protein dan vitamin2 baru lah skin sihat mantap

      Delete
  2. Wah..kulit makin cunlah.. I cemburu tau...x boleh jadi ni..kena pulun telan ESP dan vit C..

    ReplyDelete
  3. Coach makin cantikkkkkk🥰 beresan sungguh set cantik Shaklee

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak berkesan tu kena telan hari2, jgn culas hehe

      Delete
  4. Memang tampak lain coach kalo teringat yang masa "shrek" tuh

    ReplyDelete
  5. Bila dah ber-Shaklee terus muka ada sinyum 😁

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah sy mkn set nie kulit xde la kusam mcm dulu lg...janji korg nk Cuba kena konsisten je mkn

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, memang nampak sangat perubahan pada coach. Makin berseri2 laaa 😍😍

    ReplyDelete
  8. wah coach awet muda sangat, Love nyeee

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Hilangkan Jeragat Dengan Selamat

Apa itu jeragat? Jeragat ialah keadaan warna kulit yang menjadi lebih gelap, akibat penghasilan melanin yang berlebihan. Jeragat boleh terjadi pada satu tempat pada kulit, dan boleh juga merebak, dan bercantum menjadi kawasan jeragat lebih besar pada kulit. Keadaan kulit yang berjeragat menyebabkan warna kulit menjadi tidak sekata dan nampak bertompok-tompok.  Terdapat 3 jenis jeragat iaitu :  1- Sun spot/ tompok matahari Jeragat jenis ini adalah yang paling biasa kita lihat pada kulit wajah dan badan manusia. Jeragat ini terbentuk apabila kulit terdedah kepada cahaya matahari dalam jangka masa yang lama, tanpa perlindungan seperti sun screen dan pakaian yang menutup kawasan kulit. Sebenarnya tompok matahari itu adalah tindakan kulit menghasilkan melanin supaya kulit terlindung daripada sinar uv matahari yang berbahaya.  2- Melasma  Melasma adalah sejenis "skin disorder" yang banyak terjadi kepada wanita berkulit gelap. Punca melasma yang paling biasa ialah akibat perubahan h

Zat Lengkap Setiap Hari Dengan Vita-Lize Shaklee

Dalam laporan Global Nutrition Report 2018, mendapati rakyat Malaysia dibebani oleh 3 masalah nutrisi utama iaitu: berat badan berlebihan kurang zat besi pertumbuhan terbantut Masalah nutrisi ini dikenali sebagai "tripple burden" memberi kesan kepada tahap kesihatan rakyat Malaysia secara keseluruhan. Lebih menyedihkan "tripple burden" yang kita alami ini lebih serius berbanding negara-negara kurang maju seperti di Afrika.  Terdapat pula satu kajian yang dijalankan oleh Khazanah Research Institute , diketuai oleh pakar ekonomi tersohor iaitu Profesor Jomo Kwame Sundaram, mendapati rakyat Malaysia terdedah kepada masalah kualiti makanan yang tercemar dengan racun perosak. Makanan yang tercemar ini pula akan memberi kesan kepada kesihatan pengguna. Rakyat Malaysia mengalami kesukaran untuk mendapat zat yang lengkap daripada makanan harian, walaupun makanan tersebut adalah dari sumber semulajadi seperti sayur-sayuran dan buah-buahan.  Tanda-tanda Tubuh Kekurangan Vitam