Skip to main content

Testimoni : Kolesterol Cantik Dengan Supplement Shaklee

Minggu lepas, Coach terima satu feedback dari Puan Amira, salah seorang pelanggan Shaklee PAF Network. Jadi Coach minta izin beliau untuk kongsi testimoni di blog Coach ni. Alhamdulillah Puan Amira sudi berkongsi dengan kita semua. 

Menurut Puan Amira, sejak amalkan supplement Shaklee dengan konsisten, paras kolesterol sangat cantik, Puan Amira siap kongsi lagi keputusan ujian darah yang dilakukan. 


Lagi mengujakan, bila Coach tengok gambar tuan punya badan, wow bonus turun berat badan sekali, daripada saiz XL, dah jadi M! 


Mesti anda tertanya-tanya kan, supplement Shaklee yang mana satu bantu mencantikkan bacaan kolesterol Puan Amira ni DAN macam mana boleh jadi langsing pulak?

Ok mari sini Coach rungkaikan satu persatu :') 

Puan Amira mengamalkan Omega Guard dan Lecithin. 

Kedua-dua jenis supplement Shaklee ini memang popular di kalangan pelanggan kami yang mahu bacaan kolesterol normal dan seimbang. 

Apakah itu Omega Guard? 

Omega Guard adalah supplement minyak ikan, yang kaya dengan asid lemak omega-3. 

Setiap biji Omega Guard mengandungi 600mg minyak ikan tulen, yang kaya dengan asid lemak omega-3 DHA & EPA. 



Antara kebaikan asid lemak omega-3 ialah :

  • untuk kesihatan otak 
  • untuk perkembangan saraf sihat bayi dalam kandungan 
  • untuk kesihatan jantung
  • untuk kesihatan mata
  • mengurangkan radang dalam tubuh
  • mengurangkan risiko masalah anxiety & depresi
  • mengurangkan risiko serangan Alzheimer's disease 
  • mengurangkan risiko serangan asma kanak-kanak
Memang tidak hairanlah ramai peminat supplement Omega Guard ini kerana ia sangat banyak kelebihannya kepada kesihatan. 

Tetapi bagaimana Omega Guard ini membantu paras kolesterol sihat?

Asid lemak omega-3 yang terdapat di dalam Omega Guard membantu dengan 3 cara iaitu : 
  1. Mengurangkan paras triglycerides (TG)
  2. Meningkatkan paras kolesterol baik (HDL)
  3. Menurunkan prasa kolesterol jahat (LDL)

Apabila ketiga-tiga bacaan ini di paras normal, maka bacaan kolesterol keseluruhan juga akan menjadi normal. 

Best kan?

Ok sekarang Coach nak kongsi tentang supplement Lecithin pula dan bagaimana ia membantu mencantikkan bacaan kolesterol, seperti yang Puan Amira perolehi. 

Apa itu Lecithin? 

Lecithin adalah sejenis lemak, dan Lecithin Shaklee diperolehi daripada sumber soya, dikenali sebagai "soy lecithin". 




Antara kelebihan lecithin termasuklah :

  • untuk kesihatan otak 
  • untuk memecahkan lemak dari makanan supaya mudah dihadam dan tidak tersimpan sebagai lemak 
  • untuk kesihatan saraf 
Bagaimana Lecithin Shaklee membantu kolesterol yang seimbang? 

  1. "Soy lecithin" dalam Lecithin Shaklee membantu mengurangkan paras triglycerides (TG)
  2. "Soy lecithin" dalam Lecithin Shaklee membantu meningkatkan paras kolesterol baik (HDL)
  3. "Soy lecithin" dalam Lecithin Shaklee membantu mengurangkan paras kolesterol jahat (LDL)
Jadi apabila Omega Guard bergabung bersama Lecithin, maka ia amat membantu paras kolesterol menjadi seimbang. 

TAPI MACAM MANA PUAN AMIRA BOLEH TURUN BERAT BADAN PULA?


Gambar terkini Puan Amira ;') 

Coach terkejut jugak tengok perubahan Puan Amira, macam tak percaya je dulu saiz ni. 


Sebenarnya, Omega Guard dan Lecithin Shaklee ini termasuk dalam SET KURUS SHAKLEE

Apabila diamalkan secara konsisten, bersama-sama gaya pemakanan yang sihat, memang tak mustahil boleh turun berat badan tanpa beria-ia berdiet pun. Tengok ajelah perubahan pada Puan Amira ni, memang awesome kan?

Coach ucapkan berbanyak-banuak terima kasih kepada Puan Amira yang sudi berkongsi testimoni yang hebat ini. Kami doakan Puan Amira terus kekal sihat, langsing dan cergas dalam aktiviti harian sebagai isteri dan ibu, Insha Allah. 

----
Master Puteri @ Coach Gula
No. Tel : +6016-344 7727
Follow & Like FB : PAF Network Health & Beauty
Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan 100% secara online.
----
PENAFIAN :
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.




Comments

Popular posts from this blog

Petua Hilangkan Jeragat Dengan Selamat

Apa itu jeragat? Jeragat ialah keadaan warna kulit yang menjadi lebih gelap, akibat penghasilan melanin yang berlebihan. Jeragat boleh terjadi pada satu tempat pada kulit, dan boleh juga merebak, dan bercantum menjadi kawasan jeragat lebih besar pada kulit. Keadaan kulit yang berjeragat menyebabkan warna kulit menjadi tidak sekata dan nampak bertompok-tompok.  Terdapat 3 jenis jeragat iaitu :  1- Sun spot/ tompok matahari Jeragat jenis ini adalah yang paling biasa kita lihat pada kulit wajah dan badan manusia. Jeragat ini terbentuk apabila kulit terdedah kepada cahaya matahari dalam jangka masa yang lama, tanpa perlindungan seperti sun screen dan pakaian yang menutup kawasan kulit. Sebenarnya tompok matahari itu adalah tindakan kulit menghasilkan melanin supaya kulit terlindung daripada sinar uv matahari yang berbahaya.  2- Melasma  Melasma adalah sejenis "skin disorder" yang banyak terjadi kepada wanita berkulit gelap. Punca melasma yang paling biasa ialah akibat perubahan h

Zat Lengkap Setiap Hari Dengan Vita-Lize Shaklee

Dalam laporan Global Nutrition Report 2018, mendapati rakyat Malaysia dibebani oleh 3 masalah nutrisi utama iaitu: berat badan berlebihan kurang zat besi pertumbuhan terbantut Masalah nutrisi ini dikenali sebagai "tripple burden" memberi kesan kepada tahap kesihatan rakyat Malaysia secara keseluruhan. Lebih menyedihkan "tripple burden" yang kita alami ini lebih serius berbanding negara-negara kurang maju seperti di Afrika.  Terdapat pula satu kajian yang dijalankan oleh Khazanah Research Institute , diketuai oleh pakar ekonomi tersohor iaitu Profesor Jomo Kwame Sundaram, mendapati rakyat Malaysia terdedah kepada masalah kualiti makanan yang tercemar dengan racun perosak. Makanan yang tercemar ini pula akan memberi kesan kepada kesihatan pengguna. Rakyat Malaysia mengalami kesukaran untuk mendapat zat yang lengkap daripada makanan harian, walaupun makanan tersebut adalah dari sumber semulajadi seperti sayur-sayuran dan buah-buahan.  Tanda-tanda Tubuh Kekurangan Vitam

Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah Untuk Kulit Kering

Assalamualaikum semua dan salam cukup manis :')  Hari ini kita dah pun masuk 14 Ramadhan, bermakna separuh bulan sudah berlalu, dan tak lama lagi kita akan menyambut Syawal. Kebiasaannya minggu ke-3 dan ke-4 Ramadhan orang akan "gear up" untuk persiapan Syawal seperti juadah raya dan baju raya. Tetapi ramai juga yang nak "kurus sebelum raya" dan "kulit cantik sebelum raya", betul tak? Untuk vitamin kulit supaya dapat kulit cantik berseri sebelum raya ni, Coach boleh tolong anda dapatkan penyelesaiannya, dengan harga rahmah mampu milik Insha Allah.  Masalah kulit kering di bulan Ramadhan  Antara masalah utama kulit kita di bulan Ramadhan, ialah masalah kulit kering.  Masalah kulit kering ini pula akan menyebabkan parut lambat pudar, dan lama kelamaan, kulit akan jadi kusam dan cepat berkedut. Kulit kering juga boleh menyebabkan mekap jadi tidak cantik seperti yang kita mahu. Jadi bayangkan selama sebulan kulit kita kering, mestilah menjelang raya nanti