Skip to main content

Set Hello New You Shaklee Untuk Kurus Sebelum Raya

 Assalamualaikum dan Salam Cukup Manis :') 

Dalam post kali ini, Coach nak bantu anda semua, mencapai hasrat untuk kurus sebelum raya. Haa jangan malu jangan segan, mengaku sajalah kita nak kurus sebelum raya - tak ada salahnya impian anda tu okay, pedulikan cakap-cakap orang sekeliling haha!

Coach perhatikan, ramai orang ingat, kita boleh kurus di bulan Ramadhan, sebab kita tak makan pada waktu siang kan? Jadi bila tak makan, potong kalori, maka kuruslah kita sebelum raya! 

Betul?

Tapi kan Coach nak anda cuba fikir, mengapa ada orang yang kekal montel walaupun dah puasa 30 hari di bulan Ramadhan?  Malah lebih syahdu, di bulan Ramadhan lah berat dia makin naik, Ya Allah dugaan sungguh! 

Baik, teruskan membaca perkongsian Coach kali ini. 

Insha Allah sampai je ke perkataan terakhir di hujung posting ini, anda akan lebih faham dan bersemangat untuk meneruskan hajat kurus sebelum raya (termasuklah Coach pun nak buang 2-3 kilogram jugak ni haha). 

Gambar hiasan : Baju raya sebagai motivasi kurus sebelum raya?

Berpuasa Bukan Sekadar Buang Kalori!

Ketika kita berpuasa, terdapat banyak perkara yang berlaku di dalam tubuh badan yang memudahkan kita untuk menurunkan berat badan, dan mencapai objektif nak kurus sebelum raya. Coach kongsikan 3 kelebihan berpuasa yang menyokong proses penurunan berat badan secara sihat. 

1- Puasa menyihatkan hati. 

Organ hati kita ni sebenarnya sangat penting dalam melancarkan proses penurunan berat badan atau mengekalkan berat badan ideal. Apabila kita berpuasa, kita tidak maka, tidak minum dan tidak merokok. Jadi dengan cara ini, kita boleh menyihatkan hati dengan menyekat kemasukan toksin ke dalam tubuh daripada sumber makanan atau sumber bahan seperti nikotin daripada rokok. Lebih rajin kita puasa, lebih sihat hati kita, lebih mudah kita nak kerjakan lemak-lemak degil yang terkumpul tu! Best kan, jadi sempat lah kita nak kurus sebelum raya! 

2- Puasa melancarkan sistem penghadaman 

Info yang ini, mesti buat anda semua teruja sangat! Apabila kita berpuasa, ia membantu kesihatan usus dengan menyeimbangkan bakteria baik dan bakteria jahat di dalam usus. Apabila bakteria baik dan bakteria jahat seimbang, usus kita akan jadi sihat, dan mudah untuk menyerap segala vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh. Tubuh yang cukup zat seterusnya akan membantu proses turunkan berat badan, secara sihat dan semulajadi. Sebagai tambahan, usus yang sihat juga membantu metabolisme tubuh menjadi lebih cekap, jadi sangat mudahlah kita nak kurus sebelum raya Insha Allah. 

3- Puasa menstabilkan hormon insulin

Apa pula kaitan hormon insulin dengan kurus sebelum raya ni? Aha ramai yang tak tahu, sebenarnya hormon insulin adalah kunci kepada penurunan berat badan secara sihat. Apabila kita berpuasa, tubuh tidak mengeluarkan hormon insulin, dan inilah masa untuk tubuh membakar lemak dalam simpanan. Untuk memastikan tubuh lebih cekap menggunakan atau membakar lemak yang tersimpan, kita kena pastikan insulin dalam keadaan stabil sentiasa. Makin stabil hormon insulin kita, makin mudah kita nak turunkan berat badan, dan menjelang 1 Syawal nanti, nah dah kurus dah! 

Set Hello New You Boleh Bantu Anda Kurus Sebelum Raya




Baik, bersedia semua, Coach akan perincikan satu per satu tentang Set Hello New You, supaya anda tahu apa nak buat sepanjang Ramadhan nanti, supaya kita semua boleh kurus bersama-sama sebelum raya, OK?

Set Hello New You membantu kita mencapai matlamat kurus sebelum raya, dengan 3 cara yang sangat mudah. 


1- Set Hello New You membekalkan tubuh dengan zat yang lengkap. Apabila tubuh menerima zat lengkap, kita tidak akan mengalami masalah craving, tidak terkawal selera dan makan berlebihan. Jadi selamatlah kita Insha Allah.

Tugas ini dijalankan oleh supplement Cinch®Mixed Soy Protein yang mengandungi 16 gram protein, 16 jenis vitamin dan mineral dan 6 gram serat.

2- Set Hello New You menyihatkan usus. Ingat lagi poin yang Coach kongsi di atas tadi? Usus yang sihat memudahkan tubuh menyerap zat dan meningkatkan metabolisme tubuh secara semulajadi. Maka, mudahlah proses nak kurus sebelum raya tu!

Tugas ini dijalankan oleh Herb-Lax, yang diformulasi daripada pelbagai tumbuhan seperti daun senna, akar licorice, jintan manis, daun Alfalfa dan lain-lain yang sangat baik untuk usus yang sihat.

3- Set Hello New You memudahkan proses bakar lemak tersimpan. Ini paling seronok ya! Bukan sahaja boleh bakar lemak yang lama tu, tapi boleh bantu pecah-pecahkan lemak baru dari makanan yang dimakan ketika berbuka, supaya mudah dihadam dan tidak "lepak" dalam badan sebagai lemak baharu pula. 

Tugas ini dijalankan oleh dua jenis supplement dalam set ini iaitu Omega Guard dan Lecithin. Omega Guard dikenali sebagai "fats that burn fats" kerana ia kaya dengan asid lemak omega-3 yang membantu tubuh bakar lemak sedia ada.

Lecithin pula membantu pecah-pecahkan lemak dari makanan, menjadi lebih kecil, mudah dihadam dan tidak jadi timbunan lemak yang baru. Sebagai bonus, apabila kita makan lecithin, tubuh akan menukarnya menjadi sejenis zat bernama "choline". Apa gunanya choline ini? Aha inilah zat yang meningkatkan metabolisme tubuh kita! 

Gabungan Puasa Ramadhan Dan Set New You, Impian Kurus Sebelum Raya Boleh Jadi Kenyataan

Baiklah. 

Sebelum ini Coach ada berkongsi tentang Set Puasa Shaklee, dan bagaimana ia membantu anda berpuasa di bulan Ramadhan dengan lebih sihat, Insha Allah. 

Apabila berpuasa jadi sihat, jadi lebih mudah, dan lebih menyeronokkan untuk anda, maka lebih mudahlah anda nak fokus untuk turun berat badan pula, setuju?




Di sini Coach nak kongsi 7 PETUA TAMBAHAN yang anda boleh lakukan untuk memantapkan lagi projek kurus sebelum raya ini. 

1- Bersahur dengan Cinch®Mixed Soy Protein , tidak perlu makanan tambahan lain lagi. Cukup zat, cukup mengenyangkan, dan SANGAT SEDAP!

2- Berhenti ambil minuman manis ketika berbuka, cukuplah segelas Performance Lime yang ada dalam Set Puasa Shaklee itu sahaja, untuk penghilang dahaga. Selebihnya banyakkan minum air putih. 

3- Berbuka secara sederhana, bukannya berpesta makanan. Ikut tips Coach, mulakan berbuka puasa dengan secawan ESP suam, dan barulah ambil nasi, lauk dan sayur-sayuran. Ini membantu kita cepat kenyang dan tak perlu menambah makan. 

4- Jaga tidur anda. Coach faham di bulan Ramadhan, ibu-ibu terutamanya kurang tidur, tapi carilah jalan supaya tidur yang singkat itu adalah berkualiti. (Pssstt kurangkan scrolling social media, ini salah satu tips penting untuk tidur lebih lena). 

5- Jaga stress harian supaya tidak berlebihan dan boleh dikawal. Ingat ya, lebih tinggi stress, lebih banyak insulin dikeluarkan, dan lebih cepat lemak terkumpul (terutama di bahagian perut kita). 

6- Minimakan pengambilan makanan bergula, seperti kuih muih pada waktu berbuka. Bab ini Coach terpaksa bertegas, kalau boleh lupakan sahaja lah kuih muih kalau betul serius nak kurus sebelum raya. Bersabarlah untk 30 hari sahaja. Tapi kalau tak mahu terlalu stress, makan lah kuih muih hanya pada hujung minggu ketika cheat days. Kalau nak belajar lagi tentang gula, ikuti Kelas Zoom Coach Gula, pun boleh. 

7- Berjalan 20 minit selepas berbuka. Tips ini membantu kita stabilkan paras gula dalam darah, mengawal insulin dan sekaligus memperlahankan proses pengumpulan lemak baharu. Nak berjalan ke mana pulak lepas berbuka tu? Berjalan lah ke masjid, bersiap-siap untuk solat Isya dan terawih lah sis haha! 

Jadi bagaimana? Teruja tak dengan perkongsian Coach kali ini tentang SET KURUS SHAKLEE? 

Cuba komen pendapat anda, Coach teringin nak tahu juga pandangan anda semua :")


PROMOSI SET HELLO NEW YOU

Promosi Set Hello New You Shaklee ini akan berakhir pada 31 Mac 2023. Jadi sangat bagus untuk dapatkan sekarang sebelum 1 Ramadhan, dan boleh terus mulakan aktiviti nak kurus sebelum raya. Cepat-cepat hubungi Coach hari ini, dan Coach akan bimbing anda sebaik yang boleh Insha Allah. 

Oh sebelum tu, jom Coach belanja pulak beberapa testimoni Set Hello New You. 







#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023


----
Master Puteri @ Coach Gula
Follow & Like FB : PAF Network Health & Beauty
Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.
----
PENAFIAN :
Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

Comments

  1. Alhamdulillah, mekasih Coach. Explain yang best dan ada tips boleh follow nnt. Semoga kita sama2 dapat kurus sihat dan dapat berat idaman raya nanti. Nak juga capai berat ketika anak satu dulu. InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha Allah, konsisten je dgn Shaklee, mmg mudah nak turun berat :')

      Delete
  2. Alhamdulillah info yang sentiasa padat dari Coach Gula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Most welcome MamaReen, terima kasih sudi jenguk blog coach gula :")

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Hilangkan Jeragat Dengan Selamat

Apa itu jeragat? Jeragat ialah keadaan warna kulit yang menjadi lebih gelap, akibat penghasilan melanin yang berlebihan. Jeragat boleh terjadi pada satu tempat pada kulit, dan boleh juga merebak, dan bercantum menjadi kawasan jeragat lebih besar pada kulit. Keadaan kulit yang berjeragat menyebabkan warna kulit menjadi tidak sekata dan nampak bertompok-tompok.  Terdapat 3 jenis jeragat iaitu :  1- Sun spot/ tompok matahari Jeragat jenis ini adalah yang paling biasa kita lihat pada kulit wajah dan badan manusia. Jeragat ini terbentuk apabila kulit terdedah kepada cahaya matahari dalam jangka masa yang lama, tanpa perlindungan seperti sun screen dan pakaian yang menutup kawasan kulit. Sebenarnya tompok matahari itu adalah tindakan kulit menghasilkan melanin supaya kulit terlindung daripada sinar uv matahari yang berbahaya.  2- Melasma  Melasma adalah sejenis "skin disorder" yang banyak terjadi kepada wanita berkulit gelap. Punca melasma yang paling biasa ialah akibat perubahan h

Zat Lengkap Setiap Hari Dengan Vita-Lize Shaklee

Dalam laporan Global Nutrition Report 2018, mendapati rakyat Malaysia dibebani oleh 3 masalah nutrisi utama iaitu: berat badan berlebihan kurang zat besi pertumbuhan terbantut Masalah nutrisi ini dikenali sebagai "tripple burden" memberi kesan kepada tahap kesihatan rakyat Malaysia secara keseluruhan. Lebih menyedihkan "tripple burden" yang kita alami ini lebih serius berbanding negara-negara kurang maju seperti di Afrika.  Terdapat pula satu kajian yang dijalankan oleh Khazanah Research Institute , diketuai oleh pakar ekonomi tersohor iaitu Profesor Jomo Kwame Sundaram, mendapati rakyat Malaysia terdedah kepada masalah kualiti makanan yang tercemar dengan racun perosak. Makanan yang tercemar ini pula akan memberi kesan kepada kesihatan pengguna. Rakyat Malaysia mengalami kesukaran untuk mendapat zat yang lengkap daripada makanan harian, walaupun makanan tersebut adalah dari sumber semulajadi seperti sayur-sayuran dan buah-buahan.  Tanda-tanda Tubuh Kekurangan Vitam

Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah Untuk Kulit Kering

Assalamualaikum semua dan salam cukup manis :')  Hari ini kita dah pun masuk 14 Ramadhan, bermakna separuh bulan sudah berlalu, dan tak lama lagi kita akan menyambut Syawal. Kebiasaannya minggu ke-3 dan ke-4 Ramadhan orang akan "gear up" untuk persiapan Syawal seperti juadah raya dan baju raya. Tetapi ramai juga yang nak "kurus sebelum raya" dan "kulit cantik sebelum raya", betul tak? Untuk vitamin kulit supaya dapat kulit cantik berseri sebelum raya ni, Coach boleh tolong anda dapatkan penyelesaiannya, dengan harga rahmah mampu milik Insha Allah.  Masalah kulit kering di bulan Ramadhan  Antara masalah utama kulit kita di bulan Ramadhan, ialah masalah kulit kering.  Masalah kulit kering ini pula akan menyebabkan parut lambat pudar, dan lama kelamaan, kulit akan jadi kusam dan cepat berkedut. Kulit kering juga boleh menyebabkan mekap jadi tidak cantik seperti yang kita mahu. Jadi bayangkan selama sebulan kulit kita kering, mestilah menjelang raya nanti